Osiguravanje kvalitete

Izvješće o unutarnjoj prosudbi 2012.

28.09.2012

5.5.     Resursi za učenje i pomoć studentima

5.5.1.      Utvrđeno stanje

  • Djelatnici stručno-administrativnih službi pružaju adekvatnu, stručnu, pravovremenu pomoć studentima, otvoreni su i susretljivi i studenti su iznimno zadovoljni njihovim radom;
  • Provedena je anketa o radu stručnih službi među studentima, djelatnici stručno-administrativnih službi su upoznati s povratnim informacijama o njihovom radu te su dobili mogućnost izjasniti se o rezultatima ankete kao i predložiti mjere poboljšanja;
  • Osiguran prijepodnevni samostalni rad studentima u PC učionici;
  • Informatička oprema zadovoljava nastavne potrebe studenata, a broj računalnih učionica je sukladan ukupno raspoloživom prostoru Veleučilišta;
  • Plan zanavljanja informatičke i druge nastavne opreme nije predočen Povjerenstvu;
  • Mobilnost studenata u međunarodnim razmjerima, tek je počela u okviru ERASMUS programa, a studenti imaju sve potrebne informacije;
  • Odnos nastavnik-student uglavnom izvrsno funkcionira, studenti imaju više kanala komunikacije s nastavnicima (izravni kontakt po dogovoru, e-pošta javna i interna, telefon), studenti izražavaju zadovoljstvo brzinom odziva nastavnika, studentske referade i Ureda prodekana za nastavnu djelatnost na upite;
  • Studenska stručna praksa jasno definirana Pravilnikom o stručnoj praksi, koji je javno objavljen na mrežnim stranicama Veleučilišta;
  • Studenti, ovisno o studiju, imaju mogućnosti za realizaciju stručne prakse, pri čemu najveći broj studenata sami pronalaze tvrtku ili instituciju u kojoj želi odraditi stručnu praksu, osim studenata Očne optike, koji stručnu praksu odrađuju u laboratorijima Veleučilišta pod vodstvom nastavnika i stručnih suradnika;
  • Studenti Očne optike iznose problem nedovoljnog broja klijenata za izvođenje stručne prakse;
  • Na sustavu e-učenja ima relativno mali broj kvalitetno postavljenih predmeta, kako bi studenti stvarno s daljine mogli učiti i pripremati se za ispite;
  • Instaliran bežični pristup računalnoj mreži Veleučilišta i Internetu;
  • Postavljena dva računala (hodnik i studentski klub) stalno dostupna studentima;
  • Nastavni prostori međusobno udaljeni na prostoru Zagreba i Velike Gorice;
  • Sve učionice na središnjoj lokaciji Veleučilišta klimatizirane i propisno ventilirane, za razliku od iznajmljenih nastavnih prostora, gdje to nije slučaj na svim lokacijama;
  • Sve učionice kvalitetno opremljene prezentacijskom opremom (ploča, projektor, računalo);
  • Računalne učionice opremljene potrebnim nastavnim softverom (komercijalnim s licencama i na bazi otvorenog koda), opremljene programskim alatom za kontrolu i nadzor studentskih računala;
  • Ugovorom s Microsoftom, omogućeno studentima i nastavnicima besplatno preuzimanje najnovijih programskih rješenja tvrtke (osim uredskog paketa), i ‘on-line‘ pohranu podataka do 25 GB za svakog studenta;
  • Studenti nemaju adresu elektroničke pošte na domeni vvg.hr, što predstavlja ponekad problem pri identifikaciji na internetskim sustavima;
  • Knjižnica postoji i dosta kvalitetno je popunjena stručnom literaturom, ali ne postoji čitaonički prostor, koji je djelomično nadomješten otvaranjem jedne računalne učionice za samostalni rad studenata (samo u određene dane u tjednu i u vremenu od 08:00 do 16:00, pod uvjetom da nema nastave, ispita ili drugih aktivnosti u njoj).
  • Rezultati anketa provedenih tijekom  2012. godine koje se odnose na zadovoljstvo studenata na Veleučilištu resursima  za učenje i podrškom pokazuju:
    • Anketa o zadovoljstvu studenata tehničko-administrativnim osobljem i podrškom Veleučilišta[1]:
      • Od ukupnog broja studenata koji su popunili anketu najveći dio njih je zadovoljan ili izrazito zadovoljan sa radom tehničko-administrativnog osoblja te podrškom i drugim uvjetima studiranja na Veleučilištu;
      • Posebno je istaknuta potreba za otvaranjem kantine s mogućnošću kupovine obroka uz subvenciju MZOŠ putem studenskih iskaznica (iksica).
    • Anketa o kvaliteti rada knjižnice na Veleučilištu[2]:
      • većina studenata, zadovoljna je knjižnim fondom knjižnice Veleučilišta,
      • studenti su najčešće izrazito zadovoljni radom i komunikacijom djelatnika knjižnice,
      • očekuju više nove literature te prostor za individualni rad.
    • Anketa za poslodavce o studentima na praksi[3]:
      • Poslodavci su dominantno ocijenili pojedine kompetencije studenata Veleučilišta na praksi u njihovoj tvrtci izvrsnom ( D=5) uz izuzetak osposobljenosti za praksu i praktičnih znanja i vještina koje su dominantno ocijenjene vrlo dobrim

5.5.2.      Zaključak

Izraženo zadovoljstvo studenata, glede komunikacije s nastavnicima, administrativno-tehničkim osobljem (u prvom redu Studentskom referadom), s Odjelom za nastavnu djelatnost i Prodekanom za nastavnu djelatnost.

Osiguravanje kvalitete resursa za učenje i pomoć studentima u praksi većim dijelom funkcionira sukladno relevantnim dokumentima.

Nastavni prostori ‘razbacani’ na širokom području Zagreb – Velika Gorica.

Računalna infrastruktura zadovoljava trenutne potrebe izvođenja nastave na svim studijskim programima.

Nedostaju prostori i oprema (laboratoriji i praktikumi) za vježbe iz nekih predmeta na ORS, OMV i OZR. Ovo se nadoknađuje iznajmljenim prostorima (laboratorijima) u Institutu Ruđer Bošković, Brodarskom institutu, Zrakoplovnom tehničkom centru i u bolnici Sestre milosrdnice.

Nedovoljan broj kvalitetno postavljenih predmeta za e-učenje i učenje na daljinu. Neki nastavnici koriste sustav e-učenja samo  za provjeru znanja (ispiti, kolokviji), što nije osnovni smisao i cilj sustava e-učenja.

5.5.3.      Preporuke za poboljšanje kvalitete

Nastojati što prije osigurati nastavne prostore u što bližem okruženju, te nastojati formirati laboratorije i praktikume za jedan dio predmeta.

Pronaći načine za poticanje nastavnika na postavljanje svojih predmeta za e-učenje i učenje na daljinu, te time povećati broj predmeta na sustavu za e-učenje.

Kvalitetnije organizirati provođenje stručne prakse studenata Očne optike, dovođenjem klijenata za pregled od strane Veleučilišta.

Poraditi na tome da se svim studentima Veleučilišta, odmah pri upisu na studij, dodijeli adresa e-pošte na domeni vvg.hr, kako bi studenti mogli koristiti usluge vanjskih institucija (knjižnica, nabavku programskih alata, korištenje prostora za pohranu na vanjskim serverima i dr.).

Skip to content