Osiguravanje kvalitete

Izvješće o unutarnjoj prosudbi 2012.

28.09.2012

5.4.     Osiguravanje kvalitete nastavnog osoblja

5.4.1.      Utvrđeno stanje

  • Provjera kvalitete nastavnog osoblja obavlja se tijekom izbora u zvanja, sukladno pozitivnim zakonskim i podzakonskim propisima, te povratnim informacijama od studenata kroz analize studentskih anketa;
  • Prilikom zapošljavanja nastavnog kadra poštuju se uvjeti za zapošljavanje kojima se u dovoljnoj mjeri osiguravaju kompetencije nastavnika;
  • Proveden je postupak samoevaluacije nastavnika, podaci su analizirani i prezentirani Stručnom vijeću i Pročelnicima studija;
  • Svi asistenti i suradnici u nastavi imaju svoje mentore koji prate njihov napredak i po potrebi izvještavaju Dekana i Prodekana, kao i Stručno vijeće o njihovom napredovanju;
  • Ažurno se vodi evidencija opterećenosti nastavnika na Veleučilištu, ali nema evidencije opterećenosti stalno zaposlenih nastavnika nastavnim opterećenjem na drugim visokoškolskim institucijama;
  • Nastavnici za svaki semestar dostavljaju pročelnicima studija svoja Izvješća o realizaciji nastave, koji pročelnik studija analizira i po potrebi prezentira na Vijeću studija;
  • Nedovoljna educiranost vanjskih nastavnika o praćenju i izvješćivanju o ishodima učenja studenata;
  • Redovito na kraju svakog semestra se provodi studentska anketa o zadovoljstvu studenata nastavnicima i predmetima, koja se obrađuje, a rezultati se dostavljaju Upravi, Odsjeku za kvalitetu i pročelnicima studija, zbirno i posebno, za svakog nastavnika s konkretnim ocjenama, te oni po potrebi provode individualne razgovore s nastavnicima;
  • Nastavnom osoblju pruža se dovoljno informacija o izobrazbi, stručnom usavršavanju i mobilnosti te Veleučilište većim dijelom financira njihovo usavršavanje (kotizacije, školarine, poticanje publicističke djelatnosti i dr.);
  • Većina stalno zaposlenih nastavnika, stručno je educirana za andragoško-pedagoški i metodičko-didaktički rad u nastavi, no vrlo veliki broj vanjskih nastavnika nema adekvatnu izobrazbu u tom segmentu.
  • Rad katedri, čak i kod nekih koje su ustrojene i postavljeni voditelji katedri, nije u potpunosti zaživio u praksi;
  • Plan usavršavanja nastavnika je predočen Povjerenstvu, ali njegov sadržaj više upućuje na trenutno stanje nego na plan za budućnost;
  • Nedostatak uredskog prostora za rad stalno zaposlenog nastavničkog osoblja.

5.4.2.      Zaključak

Nastavnom osoblju se pruža dovoljno informacija o izobrazbi i stručnom usavršavanju, kao i o mogućnosti stjecanja određenih stupnjeva obrazovanja na drugim ustanovama u i izvan države te se aktivno u skladu s financijskim mogućnostima potpomaže njihovo napredovanje.

Nedovoljna educiranost nastavnika za metodičko-didaktički i andragoško-pedagoški rad u nastavi, te educiranost o ishodima učenja i njihovo redovito praćenje i izvješćivanje.

5.4.3.      Preporuke za poboljšanje kvalitete

Potrebno je iznaći načine kako povećati educiranost nastavnika za metodičko-didaktičku i andragoško-pedagoški rad u nastavi, posebno vanjskih nastavnika koji dolaze iz privrede.

Potrebno je ustrojiti i ažurno voditi evidenciju o cjelokupnom nastavnom opterećenju zaposlenih nastavnika (uključujući i nastavnom opterećenju na drugim visokoškolskim institucijama).

Poboljšati Plan usavršavanja nastavnog osoblja.

Pronaći načine osiguravanja uredskog prostora za stalno zaposleno nastavno osoblje.

Skip to content