Izvješće o unutarnjoj prosudbi 2012.
28.09.2012
5.4. Osiguravanje kvalitete nastavnog osoblja
5.4.1. Utvrđeno stanje
- Provjera kvalitete nastavnog osoblja obavlja se tijekom izbora u zvanja, sukladno pozitivnim zakonskim i podzakonskim propisima, te povratnim informacijama od studenata kroz analize studentskih anketa;
- Prilikom zapošljavanja nastavnog kadra poštuju se uvjeti za zapošljavanje kojima se u dovoljnoj mjeri osiguravaju kompetencije nastavnika;
- Proveden je postupak samoevaluacije nastavnika, podaci su analizirani i prezentirani Stručnom vijeću i Pročelnicima studija;
- Svi asistenti i suradnici u nastavi imaju svoje mentore koji prate njihov napredak i po potrebi izvještavaju Dekana i Prodekana, kao i Stručno vijeće o njihovom napredovanju;
- Ažurno se vodi evidencija opterećenosti nastavnika na Veleučilištu, ali nema evidencije opterećenosti stalno zaposlenih nastavnika nastavnim opterećenjem na drugim visokoškolskim institucijama;
- Nastavnici za svaki semestar dostavljaju pročelnicima studija svoja Izvješća o realizaciji nastave, koji pročelnik studija analizira i po potrebi prezentira na Vijeću studija;
- Nedovoljna educiranost vanjskih nastavnika o praćenju i izvješćivanju o ishodima učenja studenata;
- Redovito na kraju svakog semestra se provodi studentska anketa o zadovoljstvu studenata nastavnicima i predmetima, koja se obrađuje, a rezultati se dostavljaju Upravi, Odsjeku za kvalitetu i pročelnicima studija, zbirno i posebno, za svakog nastavnika s konkretnim ocjenama, te oni po potrebi provode individualne razgovore s nastavnicima;
- Nastavnom osoblju pruža se dovoljno informacija o izobrazbi, stručnom usavršavanju i mobilnosti te Veleučilište većim dijelom financira njihovo usavršavanje (kotizacije, školarine, poticanje publicističke djelatnosti i dr.);
- Većina stalno zaposlenih nastavnika, stručno je educirana za andragoško-pedagoški i metodičko-didaktički rad u nastavi, no vrlo veliki broj vanjskih nastavnika nema adekvatnu izobrazbu u tom segmentu.
- Rad katedri, čak i kod nekih koje su ustrojene i postavljeni voditelji katedri, nije u potpunosti zaživio u praksi;
- Plan usavršavanja nastavnika je predočen Povjerenstvu, ali njegov sadržaj više upućuje na trenutno stanje nego na plan za budućnost;
- Nedostatak uredskog prostora za rad stalno zaposlenog nastavničkog osoblja.
5.4.2. Zaključak
Nastavnom osoblju se pruža dovoljno informacija o izobrazbi i stručnom usavršavanju, kao i o mogućnosti stjecanja određenih stupnjeva obrazovanja na drugim ustanovama u i izvan države te se aktivno u skladu s financijskim mogućnostima potpomaže njihovo napredovanje.
Nedovoljna educiranost nastavnika za metodičko-didaktički i andragoško-pedagoški rad u nastavi, te educiranost o ishodima učenja i njihovo redovito praćenje i izvješćivanje.
5.4.3. Preporuke za poboljšanje kvalitete
Potrebno je iznaći načine kako povećati educiranost nastavnika za metodičko-didaktičku i andragoško-pedagoški rad u nastavi, posebno vanjskih nastavnika koji dolaze iz privrede.
Potrebno je ustrojiti i ažurno voditi evidenciju o cjelokupnom nastavnom opterećenju zaposlenih nastavnika (uključujući i nastavnom opterećenju na drugim visokoškolskim institucijama).
Poboljšati Plan usavršavanja nastavnog osoblja.
Pronaći načine osiguravanja uredskog prostora za stalno zaposleno nastavno osoblje.