Studenti su izgubili interes za stvaranje vlastitog znanja iz područja IT-a – prvenstveno zahvaljujući obrazovnom sustavu koji djecu podučava korištenje profesionalnih uredskih aplikacija i vještina, nazivajući ga računarstvo.

Kurikulim koji je predstavljen u Engleskoj donosi neke drastične promjene u tom pristupu; uskoro će se nastavnicima omogućiti da određuju načine i metode kako mogu računarstvo učiniti zanimljivim. Evo nekoliko načina kako đacima i studentima učiniti računarstvo zanimljivijim:

  • Omogućavanje jednostavnijeg programiranja (razvoja) – učenje određenih programskih jezika na papiru i svih njihovih sintaksnih, objektnih, parametarskih i sličnih zakonitosti su vrlo često odbojene. Umjesto takovog pristupa postoji niz zanimljih i jednostavnih alata koji po prinicupu “drag&drop” stvaraju određen program, za početnike vrlo zanimljiv i puno jednostavniji za shvaćanje, a kasnije i učenje samih programskih jezika.
  • Odbacivanje robota (aplikacija) – Ukoliko djeca ne mogu shvatiti kada se i najjednostavnija igra stvara, vrlo teško će ih zainteresirati stvaranje takve iste igre. Ista logika je primjenjiva i na robote. Postoji niz besplatnih web aplikacija koje omogućavaju jednostavno stvaranje virtualnih, malih i jednostavnih mikroračunala.
  • Istražiti računalnu prošlost – ponekad je puno bolje odvesti djecu i studente u neki tehničji muzej, te im pokazati i objasniti principe rada prvih računala, kada je stvaranje takvih mašina bilo uvelike otežano, nego da otvorite moderno računalo i objašnjavate komponente od kojih je građeno.
  • “Crack-ing” sa programiranjem – vrlo zanimljiva vještina, koja predstavlja izazov za mlade jer na svojim računalima pokušavaju izvući informacije iz raznih datoteka koje im predefinirano nisu omogućene. Najčešće vrlo poučno i uzbudljivo.
  • Uvođenje “Igre (Game)” u sustav – spajanja obrazovnih institucija i tvrki koje se bave razvojem računalnih igara svakako bi povećalo interes mladih za studiranje na IT studijima. Takav pristup bi značio da bi i mnogi mladi dobili priliku sudjelovati u razvoju vrhunskih računalnih igara, a ujedno bi dobili i sva ostala potrebna znanja iz IT-a, jer su im neophodna.
  • Pravilna informacija o statistici zaposlenosti – prijenos stvarnih informacija o stanju zaposlenosti IT stručnjaka, trebala bi uvijek biti provjerena i ispravna jer daje najbolju referencu za interesiranje mladih za IT studijske programe.

Izvor: TechRepublic – www.techrepublic.com